Veelgestelde vragen

Gepersonaliseerde sieraden

Wanneer je een bestelling plaatst voor een gepersonaliseerd sieraad ga je akkoord met de levertijd die op de productpagina vermeld staat en kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.

De gepersonaliseerde sieraden worden met de hand, op bestelling gemaakt. Er zit een hoop liefde, aandacht en tijd in het maken van deze sieraden. De levertijd van een gepersonaliseerd sieraad is daarom per product verschillend en ook afhankelijk van de drukte op dat moment. De levertijd van ieder gepersonaliseerd sieraad vind je op de productpagina van het sieraad, en varieert van bijvoorbeeld 1-2 dagen voor de initiaal armbandjes, tot 5 werkdagen voor een persoonlijke tekst armband of een gepersonaliseerd sterling silver sieraad.

Iedere bestelling wordt verzonden zodra deze klaar is, ALTIJD binnen de verwerkingstijd die op de productpagina van het sieraad vermeld staat. Spoedbestellingen zijn niet mogelijk.

Overige / niet-gepersonaliseerde sieraden
Voor alle overige (niet gepersonaliseerde of op maat gemaakte) items geldt: voor 15:00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. Op feestdagen en in het weekend worden er geen bestellingen verwerkt of verzonden.

Verzending binnen Nederland

Alle orders worden verzonden in een luchtkussen enveloppe of brievenbusdoosje met Post NL brievenbuspost zonder track & trace, of als Post NL brievenbus pakje met track & trace. Post NL bezorgt binnen Nederland meestal binnen 24 uur, maar het komt ook voor dat het langer duurt. Post NL geeft aan het binnen 1-4 werkdagen te bezorgen.

Verzending binnen Nederland met post NL brievenbuspost zonder track & trace code kost € 2,95. De kosten voor een  brievenbus pakje met track & trace code zijn € 5,- Bestellingen vanaf € 50 worden gratis verzonden.

Een handig weetje; Post NL heeft nu ‘mijn post’

Dit is een onderdeel binnen de post NL app waarmee je kunt zien welke brievenbuspost er bij je bezorgd zal worden. Je ontvangt een melding wanneer er brievenbuspost onderweg is, en in de app zie je een foto van de post.

Om hier gebruik van te maken open je de post NL app en log je in met jouw account. Ga daarna naar Account, klik op ‘Mijn Post’ en meld je aan. Je ontvangt dan een brief met een code waarmee je ‘Mijn Post’ kunt activeren. Vanaf het moment dat je de code geactiveerd hebt zie je welke brievenbuspost onderweg is.

Voor meer informatie op de website van post NL klik HIER.

Verzending naar andere EU landen

Bestellingen van klanten uit België en andere EU landen worden verzonden als pakket via Post NL met track & trace code, de kosten hiervoor zijn € 9,50. Bestellingen vanaf € 100,- worden gratis verzonden.

Wanneer je kiest voor verzending met track & trace ontvang je zodra jouw bestelling klaar is voor verzending en wij het verzendlabel hebben geprint, een mail van post NL met de track & trace code.

Verzending van Nederland naar België duurt over het algemeen ongeveer 3 tot 5 werkdagen, maar heeft ook wel eens 2 weken geduurd. 

LET OP: Wanneer jouw bestelling verzonden is, hebben wij daarna helaas geen invloed op de snelheid van verzending, dit is dan aan de postmaatschappij. Plaats je bestelling op tijd om teleurstelling te voorkomen. Embrace Bijoux is niet verantwoordelijk voor niet op tijd ontvangen bestellingen door vertraging in het proces bij Post NL.

Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Waarschijnlijk zijn onze mails dan in je ongewenste mail / spam terecht gekomen. Controleer dit even, wanneer je ze niet ontvangen hebt neem dan contact met ons op.

Een bestelling geplaatst zonder het aanmaken van een account? We kunnen de bestelling achteraf helaas niet meer aan een account koppelen. De informatie die je in kunt zien in het account is hetzelfde als de bevestigingsmails die je ontvangt. Na het plaatsen van je order ontvang je een mail ter bevestiging, en wanneer jouw bestelling verzonden is sturen we hier een bevestiging van.

Wanneer je op zoek bent naar een persoonlijk sieraad, maar je komt er niet helemaal uit of hebt vragen, neem dan gerust contact op. Bijna alle sieraden uit de webshop worden met de hand gemaakt, en zijn vaak in overleg naar wens aan te passen. Wanneer het erg druk is kan het zijn dat ik niet in de gelegenheid ben om opdrachten op maat aan te nemen of moet er rekening gehouden worden met een langere levertijd.

Het is erg jammer wanneer een artikel niet helemaal naar wens is, maar het is geen probleem om artikelen te retourneren (met uitzondering van gepersonaliseerde sieraden). Bestellingen van gepersonaliseerde sieraden of andere maatwerk opdrachten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en kunnen niet geannuleerd of geretourneerd worden omdat deze op maat gemaakt worden naar jouw eigen wens / met jouw persoonlijke tekst of foto. Oorbellen kunnen i.v.m. hygiëne niet geretourneerd worden.

Gedurende 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling heb je de mogelijkheid om de artikelen te passen / bekijken zoals je dat in een winkel ook zou doen. Besluit je in deze periode dat je iets retour wil sturen? Neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen contact met ons op en dan ontvang je de benodigde gegevens voor de retourzending. Het aanmelden van een retourzending kan via het contactformulier of info@embracebijoux.nl onder vermelding van het ordernummer.

Na melding van het retour heb je 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren.  Binnen 14 werkdagen na ontvangst van het retour (meestal binnen een aantal werkdagen) ontvang je het aankoopbedrag terug middels de betaalmethode die gebruikt is bij het plaatsen van de bestelling. Stuur je de gehele bestelling retour? Dan ontvang je ook de betaalde verzendkosten retour. Stuur je een deel van de bestelling retour? Dan ontvang je de verzendkosten niet retour. De kosten én het risico voor de retourzending zijn voor rekening van de klant.

Wanneer je het in een eenvoudige envelop verpakt is er kans op beschadiging / vermissing van de items tijdens verzending. Zorg ervoor dat je de artikelen in een luchtkussen enveloppe of brievenbusdoosje retour stuurt zodat wij deze in goede staat terug ontvangen. Dit kun je doen in de verpakking waarin je het ontvangen hebt.

Retourzendingen worden in behandeling genomen wanneer de items ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat, en voor zover redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking worden geretourneerd. HIER lees je meer over retourzendingen.

Op de sieraden van Embrace Bijoux heb je 2 maanden garantie vanaf de datum die vermeld staat op de factuur. Dit geldt voor onderdelen en sluitingen. Hiervan is het volgende uitgezonderd:

  • Slijtage / verkleuring na verloop van tijd of intensief gebruik van de sieraden
  • Beschadigingen of verkleuringen ontstaan door verkeerd gebruik van de sieraden
  • Sieraden die beschadigd zijn door vallen of stoten
  • Verkleuring van sieraden ontstaan door contact met water, haarspray, parfum, cosmetica of de PH waarde van de huid.
  • Schade die ontstaat door het te vaak buigen van het metaal van de gepersonaliseerde tekst armbanden

HIER lees je meer over de verzorging van je sieraden. Zorg goed voor je sieraden en je zal er veel langer plezier van hebben.

Hoe is Embrace Bijoux bereikbaar?

Heb je vragen? Ik help je graag verder! Je kunt contact opnemen via de volgende kanalen:

Waarom kan ik jullie niet bellen?

Deze vraag krijg ik de laatste tijd vaker. Ik leg graag uit waarom ik deze keuze gemaakt heb.. 😊
Mijn webshop is niet te vergelijken met een giga-webwinkel met enorme klantenservice afdeling, it’s all a one-woman-show. Daarom heb ik ervoor gekozen om niet telefonisch bereikbaar te zijn. Wél via whatsapp, insta, facebook en mail, maar niet bellen. Ik heb het geprobeerd, maar kwam snel tot de conclusie dat dat voor mij niet werkt..
Omdat ik veel gepersonaliseerde sieraden met de hand op bestelling maak, heb ik daar overdag (en vaak ook ’s avonds en het weekend) mijn volle aandacht bij nodig. Zodat ik alle bestellingen binnen de beloofde levertijd kan maken en verzenden. Zeker rond drukke periodes zoals moederdag en december..
Soms was ik in volle concentratie aan een sieraad bezig en ging de telefoon. Concentratie weg, en vaak bleek het iemand die me zakelijk iets wilde verkopen.. 😣 Of ik miste een gesprek, belde terug en dan was de ander niet bereikbaar. Was ik daarna weer full focus aan een opdracht aan het werken wanneer er teruggebeld werd. Niet handig en efficiënt..
Het werkt veel prettiger als ik een vraag die creatieve input nodig heeft eerst kan lezen, en er even over na kan denken zodat jij het beste antwoord krijgt. Veel handiger ook om zo foto’s door te sturen van ideeën / voorbeelden. Ook is het praktischer om details m.b.t. een vraag of bestelling op mail te hebben voor het overzicht. Dat draagt allemaal bij aan het beste resultaat en oplossing!
Daarom heb ik ervoor gekozen om te reageren op berichtjes wanneer het mij uitkomt. En dat is altijd zo snel mogelijk.
Natuurlijk heb ik soms een vrij weekend of ga ik een avond iets anders doen en reageer ik even niet. Maar vaak reageer ik ook in het weekend of ‘s avonds, en anders de volgende werkdag.. Want Embrace Bijoux is écht mijn passie 😊

Ik zou het super leuk vinden als je een Google Review achter laat! Het delen van jouw ervaring is erg waardevol voor kleine ondernemingen.

Persoonlijke service vind ik erg belangrijk, dus mocht er iets niet naar tevredenheid zijn. Neem dan vooral eerst even contact op.

Je kunt jouw review achterlaten door HIER te klikken.

Andere vragen?

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen. Embrace Bijoux is bereikbaar van maandag t/m vrijdag.

Ik probeer altijd zo snel mogelijk te reageren, maar omdat ik natuurlijk ook veel bezig ben met het maken van de geplaatste bestellingen, ben ik niet altijd in de gelegenheid om direct te antwoorden.


De sieraden worden altijd in een cadeau verpakking verpakt. Het is daarnaast ook mogelijk om met de gratis cadeau service een persoonlijk berichtje voor de ontvanger op de verpakking te plaatsen. Zo is het een ready-to-give cadeautje! :)

Tip: Het is ook leuk om per post iemand te verrassen! We kunnen het sieraad voor jou rechtstreeks naar de ontvanger sturen. In de shop vind je ook verschillende leuke wenskaartjes in diverse thema’s om toe te voegen aan een sieraad. Dat maakt jouw cadeautje helemaal compleet!

Volg Embrace Bijoux ook op Facebook, Instagram of Pinterest! Zo blijf je op de hoogte van de nieuwste sieraden in de webshop, geef ik een kijkje achter de schermen en komen de creaties die ik mocht maken voorbij.

IK WENS JE HEEL VEEL SHOP-PLEZIER!

Volg mij op:

Volg mij op:

info en levertijd

vanaf
50 euro

gratis

verzending (NL)

veilig betalen met